آریا دیاگ
نویسنده: سواک طهماسیان - ۱۳٩۱/۱٠/۱٤

 


 

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد جهت عیب یابی خودروهای بی ام و مدل های بعد از 2006 و بالاخص بعد از 2009 باید از دستگاه BMW OPS استفاده کرد و برای مدل های بعد از 2012 سری شاسی های F نیز باید از دستگاه ICOM استفاده نمود.

در اینجا به توضیح دستگاه دیاگ BMW OPS  خواهیم پرداخت.

همانطور که در قسمت BMW GT1 توضیح داده شد، میتوان با استفاده از یک لپ تاپ و با داشتن برنامه های DIS  و SSS  میتوان هم از GT1 DIS و هم OPS SSS استفاده نمود.

ویژگی ها:

خودروساز بی ام و، برای خودروهای شاسی E65  و مدل های بعد از آن از کابلهایی با تکنولوژی فیبر نوری برای ارتباط بین کنترل یونیت ها استفاده نموده است. برای عیب یابی این مدل ها باید از اینترفیس یا رابط OPS MOST استفاده نمود.

برنامه ریزی کنترل یونیت ها با اینترفیس OPS  بسیار سریع انجام میگیرد.

مدول هایی که اینترفیس OPS با برنامه DIS  میتواند پوشش دهد:

E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, E83, E85, E86, E38(OBDII), E39(OBD-II),E46(OBD-II ), E52, E53, R56, R50, R52, R53

مدول هایی که اینترفیس OPS با برنامه SSS  میتواند پوشش دهد:

با کانکتور OBDII
E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, E83, R56, R50, R52, R53
برنامه ریزی با اینترفیس MOST
E87, E90, E91, E92, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E70, R56, R50, R52, R53

لیست قطعات:

  • اینترفیس یا رابط نارنجی رنگ OPS
  • کانکتور OBDII
  • کابل LAN
  • کابل فایبر اپتیک

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با آدرس پست الکترونیکی AryaDiag@chmail.ir یا با شماره 09127938630 تماس حاصل نمایید.

 

 

سواک طهماسیان
تحصیلات: کارشناسی مکانیک خودرو (دانشگاه شهید رجائی) زمینه فعالیت: تامین کننده انواع دستگاه های عیب یاب (دیاگ) خودرو های سبک و سنگین
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :